Website Conversie Optimalisatie
Conversie » van bezoeker tot klant!
0226-395936Met conversie optimalisatie haalt je meer rendement uit je website bezoekers! Call to action van bezoeker tot klant!
Onze online E-commerce specialisten geven je graag advies, èn wat wij voor je organisatie hierin kunnen betekenen!
E-commerce + E-business belangrijk voor iedere bedrijf!
✓ Wat betekent conversie optimalisatie ( CRO )?
• Dit is het verbeteren lees optimaliseren van de verhouding tussen het aantal website bezoekers en deze die overgaan tot aankoop of leidt tot een lead.
• Kort gezegd zorgt dat het percentage website bezoekers tot aankoop of actie over gaat.
✓ Hoe kan je je website conversie verhogen?
• Om de conversie ratio te verhogen is het zaak dat uw drempels wegneemt en bezoekers verleid tot koop.
• Dit kan door de gebruiksvriendelijkheid user experience te verbeteren door overzichtelijk stappen om tot aankoop en online betaling over te gaan.
• Periodiek actie aanbiedingen vermelden zodat het voor bezoekers aantrekkelijk blijft om terug te keren naar uw site.
• Toegankelijke helpdesk en klantenservice zodat de vragen van de bezoeker meteen kan worden beantwoord met duidelijk advies.
✓ Weet je waar CRO voor staat?
• CRO staat voor Conversion Rate Optimization een engelse term die eenvoudig staat voor conversie optimalisatie.
• Ook positieve klanten ervaringen en reviews dragen bij aan een hogere conversie.
• Door goede klanten reviews zullen nieuwe website bezoekers meer vertrouwen hebben in uw bedrijf en/of diensten etc.
✓ Weet u waar ROI voor staat?
• ROI staat voor return on investment, in Jip en Janneke taal uitgegeld haal maximaal rendement op uw marketingbudget.
• Beoogt effect dat u maximaal profiteerd van uw investering en tevens snelle met minimale terugverdien tijd.
✓ Zoekt u een conversie optimalisatie specialist?
• Als internetmarketingbureau zijn gespecialiseerd in website conversie, meer dan 19 jaar ervaring op het gebied van online marketing en promotie waar alle beschikbare middelen worden toegepast om maximaal te scoren binnen uw marketing budget.
✓ Conversie » Bezoeker » Klant
Definitie: Conversieoptimalisatie ook wel CRO genoemd, is een cyclisch proces met een verzameling van activiteiten die gericht zijn op het maximaliseren van het aantal conversies op een website of applicatie van bezoek naar lead of koop. Conversie binnen E-business of E-commerce is de omzetting van bezoek aan een website naar een bepaald conversiedoel, doorgaans uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat overgaat tot het conversiedoel. Het gaat meestal om een bestelling of betaling, maar kan ook een aanmelding voor een nieuwsbrief of registratie als gebruiker betreffen. Optimalisatie van conversie wordt steeds belangrijker, nu er niet alleen meer concurrentie tussen de websites is, maar ook websites steeds meer betalen en ondernemen moeten (bijvoorbeeld SEO) om nog überhaupt in de zoekmachines naar boven te komen. Het aantal bezoekers dat uiteindelijk op de website terechtkomt, is niet alleen nog belangrijk, maar ook het totaal aantal bezoekers dat daadwerkelijk het conversiedoel bereikt. Kortom: conversieoptimalisatie en content marketing is erop gericht een maximaal rendement te behalen uit bezoekers.
✓ E-commerce strategie
Er zijn verschillende strategieën om de e-commerce conversie op de website zelf te controleren:
1 Websitebezoekers zo snel mogelijk (ver)leiden en aansporen (tot) naar aankoop / conversie.
2 Psychologische stappen in een website inbouwen (verkoopstrategieën).
3 Aanpassen van de opmaak van een website.
4 Een duidelijke call-to-action plaatsen.
5 Aanpassen van het gebruiksgemak van een website.
6 Snelheid van de website verhogen.
✓ Service
Behalve de website is ook de service van de organisatie bepalend voor de conversie:
1 De klantenservice van een organisatie dient optimaal te zijn ingericht voor het adequaat afhandelen van vragen en oplossen van klachten.
2 De logistiek (verzendsnelheid, verpakking, extra services).
3 De prijs-kwaliteitverhouding.
4 De duidelijkheid van bijvoorbeeld de totaalprijs (verzendkosten op het laatst toevoegen of juist meteen?)
✓ Slotwoord
In de praktijk wordt met conversie vooral op de website zelf gedoeld. Aanpassingen vinden plaats als een continu proces, waarbij regelmatig wordt gecontroleerd of de website nog te verbeteren is. Dit wordt door nauwkeurige analyses en aan de hand van verschillende e-commerce theorieën gedaan, of er wordt gebruikgemaakt van de 'best practise'-aanpak. Een voorbeeld van 'best practice'-testen is A/B-testen. Hierbij krijgt de ene helft van de bezoekers de ene website te zien, en de andere helft de andere. Deze versies verschillen op een of meer punten van elkaar, waardoor de analist kan controleren of een bepaalde wijziging een positieve of negatieve invloed heeft op de conversie.