Google Ads Certified Partner
Google Ads » SEA Professionals!
0226-395936Haal meer rendement uit uw Google Ad Campagne!
Onze Adwords specialisten geven u graag advies, èn wat wij voor uw bedrijf of organisatie hierin kunnen betekenen!
SEA search engine advertising: Betekent uw bedrijf direct online presenteren aan uw doelgroep!
✓ Adwords campagne
Een AdWords-account opzetten is in de meest minimale vorm geen rocket science. Helemaal sinds de komst van Google AdWords Express is het opzetten van een account kinderspel geworden. Althans, zo lijkt het. Google AdWords is echter een zeer specialistisch vak waarin ontwikkelingen razendsnel gaan. Onderstaande tips variëren van laag tot hoog niveau. De tips bieden hopelijk veel inspiratie voor het optimaliseren van je huidige AdWords-campagne.
✓ Tips
1 Een belangrijk punt binnen een campagne is de mogelijke geografische verschillen ten aanzien van conversie. Vrijwel altijd bieden deze inzichten reden tot een andere insteek van de campagne. Kijk goed naar de conversieratio’s per provincie, plaats, buurt of gemeente. In de praktijk zien wij veel verschillen in conversiekosten en -percentages afgezet tegen het geografisch aspect.
2 In de praktijk zien we nog te veel campagnes waarbij er niet voldoende aandacht is besteed op de verschillen in conversie naar momenten in tijd (dagen en uren). Houd de conversies ten opzichte van de dagen in de week en het uur van de dag goed in de gaten. Stel je biedingen bij op basis van het verkregen resultaat bij.
3 In de praktijk zien we veel verschillen in de conversieresultaten als we dieper kijken naar het type device die bezoekers gebruiken om de website benaderen en uiteindelijk te converteren. Pas de instellingen echter niet alleen aan op de data die je ziet in je AdWords-account. Conversie-attributie is een belangrijk begrip om erachter te komen welke rol mobiele devices hebben in het conversieproces.
4 Radius targetting is een krachtige feature binnen Google AdWords. Gebruik de beschikbare data over de resultaten van radius targetting voor optimalisatie binnen je AdWords-campagne. Veelal zien we dat er verschillen zitten in de cost per action per km-radius. Denk breder dan Google AdWords alleen. Deze data geeft je immers ook input om toe te passen in bijvoorbeeld input voor lokale branding, beter inzicht in de doelgroep op basis van postcodegebieden en als input voor je gehele strategie.
5 Professioneel beheer van Google AdWords vraagt om perfectie en streven naar maximaal rendement. Kijk goed naar de verschillende resultaten per advertentie en optimaliseer op basis van dit inzicht. Een miniem verschil in de titel, beschrijvingsregel of sitelink kan qua resultaat al een enorm verschil uitmaken in alle opzichten ten aanzien van bijvoorbeeld click-through rate en conversie.
6 Maak in de advertentietekst zeker gebruik van hoofdletters. Deze hoofdletters pas je toe op alle zelfstandige naamwoorden. Advertentie zal hierdoor beter opvallen bij de scannende zoeker in Google en hierdoor de click-through rate wordt verhoogt.
7 Sitelinks zijn een krachtige toevoeging aan je bestaande advertentietekst. Beter gezegd, sitelinks zouden net zo behandeld moeten worden als de Google AdWords-advertentieteksten. Middels sitelinks geef je zoekers de mogelijkheid om rechtstreeks door te klikken naar de landingspagina.
8 Maak gebruik van een oproepextensie in de advertentietekst. We zien verschillende resultaten per branchetype, maar over het algemeen is het zeer waardevol. Voor de potentiële klant is het veelal een prettiger om telefonisch contact op te nemen. Aan de kant van de adverteerder is het over het algemeen eenvoudiger om een potentiële klant telefonisch te overtuigen dan via e-mail. Onderzoek toont aan dat 68 procent van de mobiele gebruikers telefonisch contact heeft opgenomen na het zoeken naar lokale informatie van aanbieders.
9 Maximaal resultaat met Google AdWords vraagt om veel bijsturing op de campagnes. In veel campagnes zien we dat er niet of niet voldoende gebruik wordt gemaakt van uitsluitingswoorden. Het gebruik van uitsluitingswoorden is een absolute must voor alle andere zoekwoordtypes dan het zoekwoordtype (exact).
10 Binnen Google AdWords kun je een bestemmings-URL niet alleen op advertentiegroepniveau toevoegen, maar ook op zoekwoordniveau. Dit om de bestemmingspagina (landingspagina) zo perfect mogelijk te laten aansluiten bij zoeker in Google.
✓ Slotwoord
Het opzetten en beheren van een goede Adwords campagne vraagt de nodige stappen, analyse en expertise. Wij verzorgen en beheren al vele jaren voor bedrijven en organisaties de online marketing campagnes.
☆ Adword compagne » conversie / omzet!
A) Lokaal / regionaal ... minimaal budget € 300,- per maand.
B) Provinciaal / nationaal ... minimaal budget € 500,- per maand.
Voor vragen of contact ...